Pages

Thursday 23 May 2013

Sireenien aikaan

Kukka puhkeaa
kuihtuakseen  nopeaan,
silti ihminen
maltitonna odottaa
kevätkukkaa kukkivaa.

Meiji Tennö



Sireenit maljakossa, pastelli, -98


Ihanaa, pitkän talven ja kevään jälkeen on taas kesä. Aurinkoa, lämmintä, valoa. Ja mikä parasta luonto puhkeaa kukkaan. Täällä pohjolassa saamme kohta viettää yötöntä yötä eli valoisaa kellon ympäri.


So wonderful, after a long winter and spring, the summer is arrived once again. The sun, warmth, light. Nature is blooming. Here in northern part we enjoy some nightless nights, there's light around the clock.



Sireenit , akvarelli -98


Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?

Minä kuulen kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou'ot muut.

Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk' on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.

Eino Leino



No comments:

Post a Comment

Comments make my day!